FB Pixel Code Przejdź do treści głównej
Fundusze Europejskie dla Śląskiego perspektywa 2021-2027

Konflikt interesów przy realizacji projektów


2025-05-26 15:03

W przypadku realizacji projektów finansowanych ze środków budżetu państwa lub budżetu środków unijnych, wszystkie wydatki realizowane w projekcie powinny zostać nabywane w sposób bezstronny i obiektywny, unikając konfliktu interesów.

Konflikt interesów istnieje wówczas, gdy bezstronne i obiektywne działanie Beneficjenta jest zagrożone z uwagi na względy rodzinne, emocjonalne, sympatie polityczne lub związki z jakimkolwiek krajem, interes gospodarczy lub jakiekolwiek inne bezpośrednie lub pośrednie interesy osobiste.

Dlatego bez względu na wartość projektu, wartość danego wydatku w projekcie, sposób rozliczania wydatku (na kosztach rzeczywistych z pełnym udokumentowaniem, czy na kosztach uproszczonych, np. na kwocie ryczałtowej – jak to ma miejsce w konkursie dedykowanym wsparciu działalności rzemieślniczej), bądź też bez względu na obowiązek, lub jego brak, realizacji wydatku na podstawie ustawy PZP lub zgodnie z zasadą konkurencyjności pamiętaj – unikaj konfliktu interesów.

Jeśli na etapie rozliczania projektu ŚCP stwierdzi wystąpienie konfliktu interesów, całe zadanie zostanie uznane za niekwalifikowalne i nie nastąpi wypłata kwoty ryczałtowej dla tego zadania. Do konfliktu interesów dojdzie w sytuacji, gdy np. zakup lub realizacja szkolenia nastąpi od podmiotu powiązanego z Beneficjentem (np. firma członka rodziny, byłego wspólnika itp.).

Poleć innym:
Facebook G+ Twitter Pint.
Pomóż nam poprawić serwis




Anuluj
Czy treść na tej stronie była pomocna? Zgłoś